D.I.Y. Podkładki pod kubek w 15 minut

Jak wiecie, uwielbiam D.I.Y., a szczególnie takie, które zajmuje chwilę, nie kosztuje dużo i jest przydatne. Proponuję Wam dziś bardzo szybki projekt – zobaczycie jak w łatwy sposób można zrobić piękne podkładki pod kubki. Ich wykonanie nie zajmie więcej niż 15 minut. Koszt to niecałe 3 zł – w tej cenie otrzymamy cztery sztuki. Co więcej, prawie wszystkie potrzebne rzeczy macie na pewno w domu. Jedyna rzecz, którą dokupiłam to arkusz filcu w formacie A4, za który zapłaciłam tylko 2,5 zł!

kubek-zblizenie

Długo zastanawiałam się nad kolorem – ostatecznie stanęło na granatowym, ze względu na to, że jest bardzo neutralny. Myślę, że podkładki w kolorze szarym również świetnie pasowałyby do każdego wnętrza. Co o tym sądzicie?

Do zrobienia podkładek będziemy potrzebować:

  • kartki papieru, z której wytniemy chmurę
  • nożyczek do papieru
  • jednego arkusza filcu w formacie A4 (w wybranym kolorze)
  • kolorowego mazaka/długopisu
  • ołówka
  • nożyczek do paznokci

bez-tytulu

Wykonanie:

  • na kartce papieru rysujemy kształt chmury (pamiętajcie o tym, żeby narysować chmurę na tyle dużą, żeby zmieścił się na niej kubek lub szklanka)
  • wycinamy kształt, który przed chwilą narysowaliśmy
  • przykładamy papierową chmurę do filcu i przerysowujemy ją – ja do tej czynności użyłam kolorowego cienkopisu (na ciemnym filcu ołówek lub długopis nie będzie widoczny), pamiętajcie o rozsądnym rozlokowaniu chmur, żeby maksymalnie wykorzystać materiał (na moim spokojnie zmieściły się 4 chmury)
  • wycinamy chmury używając normalnych nożyczek do papieru – filc jest na tyle elastycznym materiałem, że nie potrzebujemy do tego żadnych specjalistycznych narzędzi

cz2

  • na filcu szkicujemy kropelki, które następnie wycinamy przy użyciu nożyczek do paznokci (zapewniają one dużo większą precyzję niż zwykłe nożyczki) – ten element był moim zdaniem najtrudniejszy ze wszystkich, ponieważ nadanie odpowiedniego kształtu wymaga skupienia i dokładności (po małych poprawkach – wyszły tak jak chciałam ✌)

cz3

I to już wszystko. To od Was zależy gdzie rozlokujecie kropelki. Ja zrobiłam dla siebie dwa wzory – kropelki po lewej stronie na brzegu chmury i na samym dole. Które podobają Wam się bardziej?

Życzę miłego wycinania!

podpis

Skomentuj

